وزیر نفت نگران پتروشیمی ها شد

رئیسی: توسعه و پیشرفت کشور را در پرتو عدالت‌محوری دنبال می‌کنیم
فوریه 10, 2022
پیش‌بینی ۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای طرح‌های صنعت پتروشیمی
فوریه 10, 2022

وزیر نفت نگران پتروشیمی ها شد

وزیر نفت نگران پتروشیمی‌ها شد

اوجی گفت: ما همراه با گاز تولید میعانات گازی را در دستور کار قرار داده‌ایم و سقف میعانات گازی کشور در پتروشیمی‌ها و … در سطح کشور افزایش یافته است.

اوجی گفت: سال گذشته در دی و بهمن بسیاری از شهر‌های کشور به لحاظ عدم تامین سوخت نیروگاهی دچار خاموشی شدند و این به لحاظ عدم توجه وسرمایه گذاری مناسب در این بخش بود.

به گفته وزیر نفت، با شروع دولت جدید تامین سوخت زمستانی یکی از اولویت‌های ما بوده و طبق برنامه‌ها این مشکل کاهش یافته است. ما همراه با گاز تولید میعانات گازی را در دستور کار قرار داده‌ایم و سقف میعانات گازی کشور در پتروشیمی‌ها و … در سطح کشور افزایش یافته است. در حال حاضر شاهد افزایش ۳ برابری میعانات گازی هستیم.

او  می‌گوید: خوشبختانه ما ۱.۵ میلیارد لیتر بیشتر نسبت به سال گذشته در نیروگاه‌ها و صنایع، سوخت مایع ذخیره کرده‌ایم، در حالی که این رقم در زمان تحویل دولت ۲۵ درصد کمتر بوده است. برای تأمین خوراک پتروشیمی‌ها در فصل سرد دغدغه داریم و یکی از برنامه‌ها را توسعه میادین گازی و میادین مشترک قرار داده‌ایم.

تاکنون بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد داخلی و خارجی در این حوزه امضا شده و این قرارداد بدون انتطار برای مذاکرات بوده است. پیش از این ظرفیت میعانات گازی ۲ میلیون لیتر بوده که با افزایش ۳ برابری که امروز وزیر نفت اعلام کرد این میزان به سه برابر افزایش پیدا کرده است.

گازرسانی به ۱۴ شهر، ۱۴۵۹ روستا و تعداد ۴۱۱۴ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵.۲ هزار میلیارد تومان با حضور آقای سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در ساختمان مرکزی  شرکت ملی گاز  ایران (برج گاز) و به‌صورت ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

در همین حال، ۱۱ طرح انتقال گاز با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان و طرح پتروشیمی پتروکیمیای ابن‌سینا واقع دراستان خوزستان با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلار (معادل ۱.۲ هزار میلیارد تومان) افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *