تعیین سقف افزایش نرخ سوخت صنایع در لایحه بودجه برداشته شد

عرضه بيش از ۴۴۷ هزار تن انواع محصول در بورس کالا
فوریه 20, 2023
حذف عرضه ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما از فردا
فوریه 20, 2023

تعیین سقف افزایش نرخ سوخت صنایع در لایحه بودجه برداشته شد

نخعی گفت که برای افزایش نرخ سوخت صنایع در سال ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق تصمیمی گرفته شده است که طبق آن برای افزایش نرخ، سقفی برای دولت مشخص نمی‌شود و مسئولان می‌توانند باتوجه به شرایط تصمیم گیری کنند.

نخعی افزود: فرضا گازی که به صنعت سیمان داده می‌شد ۱۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی در سال گذشته بود و امسال گفتند که این ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش یابد یا امسال پیشنهاد شده است در پالایشگاه‌ها و صنایع فولاد که سال گذشته ۴۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی بود این ۴۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: این پیشنهاد دولت بود و نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس پیشنهادی را به کمیسیون تلفیق آوردند. مبنی بر اینکه ما این سقف را برداریم و اجازه کلی به دولت داده شود تا با توجه به شرایط و وضعیت موجود نسبت به افزایش قیمت اقدام کند.

او گفت: چراکه نگرانی در صنعت پتروشیمی به ویژه متانولی‌ها به وجود آمده بود که اگر قرار باشد دولت به اندازه سقف، نرخ سوخت صنایع را افزایش دهد و آن را به ۷ هزارتومان برساند ممکن است متضرر شوند.

نخعی اظهارداشت که بسیاری از فعالان صنایع معتقد بودند این کار آن‌ها را ورشکسته می‌‌کند و هزینه تولید از درآمد حاصل از فروش و صادرات بیشتر خواهد شد و تولید دیگر به صرفه نیست و بسیاری مجبور به تعطیل کردن صنایع خود هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: لذا به دلیل این گرانی، اعضای کمیسیون صنایع مجلس پیشنهاد مذکور را به کمیسیون تلفیق آوردند که این مصوبه نهایی تلفیق برای نرخ سوخت صنایع است و باید به صحن برود و منتظر بمانیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *