افزایش یکپارچه قیمت‌های پایه

نوآوری جهت حفظ بازارهای صادراتی در صنعت پلیمر ضروری است
فوریه 13, 2021
نوآوری رکن اصلی ارتقاء کیفیت و داخلی سازی مواد اولیه پلیمری است
فوریه 16, 2021

افزایش یکپارچه قیمت‌های پایه

قیمت های پایه محصولات پتروشیمی امروز اعلام شد و شاهد آن بودیم که قیمت ها بار دیگر به صورت یکپارچه با افزایش همراه شدند.

میانگین هفتگی دلار نیمایی برای محاسبه قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی در روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه ۲۳۲٫۶۸۶ ریال بود و طی این هفته با ۲٫۲۸۶ ریال افزایش به ۲۳۴٫۹۶۲ ریال در تاریخ یکشنبه ۲۶ بهمن رسید که نشان از افزایشی حدود از ۰٫۹۸ درصد دارد.

این در حالی است که نرخ دلار نیمایی ماهانه طی هفته اخیر، با ۴٫۳۹۱ ریال کاهش به ۲۳۳٫۲۰۱ ریال رسید و این رقم نشان از آن دارد که نرخ میانگین ماهانه دلار نیمایی در هفته ای که گذشت، ۱٫۸۴ درصد کاهش را به ثبت رسانده است و نکته مهم تر نیز این است که قیمت میانگین ماهانه ۱٫۷۶۱ ریال کمتر از قیمت میانگین هفتگی است.

با این وجود از آنجایی که قیمت میانگین هفتگی بار دیگر به عنوان مبنایی تعیین نرخ های پایه انتخاب شده است، بار دیگر موجب شد که قیمت های پایه با افزایش همراه شوند.

این در حالی است که رشد قیمت های جهانی نفت و محصولات پتروشیمی نیز در این هفته بر بازار تاثیر قابل توجهی داشته است و این موضوع که نفت برنت به محدوده ۶۰ دلاری بازگشته است می تواند، نشان از آن داشته باشد که قیمت محصولات پتروشیمی در آینده با رشد بیشتری نیز در بازارهای جهانی همراه شوند.

با این وجود در نرخ های امروز بیشترین افزایش را پلی پروپیلن نساجی (۵۵۲R/Z30S) با ۸٫۶۵ درصد رشد به خود اختصاص داد و پس از آن پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰ با ۸٫۵۳ درصد و پلی پروپیلن شیمیایی MR230 با ۷٫۹۱ درصد افزایش، در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *